Darmowa dostawa
Wysyłka w 1-2 dni robocze
Gwarancja producenta
14 na zwrot bez podania przyczyny
Goodyear wprowadza na rynek kolejną generację popularnej linii opon zimowych UltraGrip. Nowy, innowacyjny model UltraGrip Performance 3 wyróżnia się na tle konkurencji prowadzeniem na śniegu oraz krótką drogą hamowania na mokrej i suchej nawierzchni. Do września opona będzie dostępna w 94 rozmiarach na obręcze od 14 do 21 cali, dzięki czemu obejmie szerszą gamę samochodów osobowych, z silnikami spalinowymi, elektrycznymi, jak i hybrydowymi.
Wprowadzając oponę UltraGrip Performance 3, Goodyear upraszcza swoją ofertę opon zimowych, ponieważ nowy model zastąpi dwa inne dobrze znane produkty - UltraGrip 9+ i UltraGrip Performance+.
„Jesteśmy podekscytowani, że możemy przedstawić naszym partnerom handlowym nową oponę UltraGrip Performance 3. To znakomity produkt, który dodatkowo upraszcza ofertę handlową,” powiedziała Sonia Leneveu, dyrektor marketingu Goodyear ds. opon osobowych w Europie.
W związku z tendencją do konstruowania większych i mocniejszych pojazdów, takich jak SUV-y i pojazdy elektryczne, rośnie popyt na opony premium, które zapewniają wysokie osiągi i wydajność.
Z badania konsumenckiego przeprowadzonego przez Buzzback [1] na zlecenie Goodyeara wynika, że dla użytkowników najważniejszą zaletą opony zimowej jest jej zdolność do pracy w każdych warunkach zimowych, na śniegu, a także na mokrej i suchej nawierzchni. To skłoniło Goodyeara do opracowania wszechstronnej opony o jeszcze bardziej zrównoważonych właściwościach zimowych niż utytułowany poprzedni model.
Najnowocześniejsze technologie dla wiodącej wydajności
Dzięki szeregowi innowacyjnych rozwiązań, Goodyear wyznacza standardy osiągów. Niedawny test przeprowadzony przez niezależny niemiecki urząd badawczy TUV SUD potwierdza, że w porównaniu z czterema konkurencyjnymi oponami klasy premium, UltraGrip Performance 3 radzi sobie najlepiej w zakresie prowadzenia na śniegu oraz hamowania na mokrej i suchej nawierzchni [2].
Nowa opona zimowa Goodyeara jest oparta na najnowszych technologiach, które wprowadzają jej osiągi na wyższy poziom oraz sprawiają, że doskonale pasuje do wielu różnych generacji pojazdów, w tym potężnych aut elektrycznych:
Dzięki rozwiązaniom, które poprawiają wydajność i zmniejszają hałas, opona zimowa UltraGrip Performance 3 jest przystosowana do potrzeb pojazdów elektrycznych. Aby poradzić sobie z ekstremalnym momentem obrotowym samochodów elektrycznych, nowy model Goodyeara został wyposażony w innowacyjną, odporną na zużycie mieszankę bieżnika, a lamele 3D zapewniają większą stabilność przy przenoszeniu większych sił.
Opona UltraGrip Performance 3 pasuje m.in. do najnowszych i najbardziej popularnych pojazdów na rynku, takich jak Alfa Romeo Giulia, Audi A6/S6, BMW i4 M50, BMW serii 4 Gran Coupé, Cupra Formentor, Tesla Model S Plaid i Smart #1, Toyota Aygo X, oraz Volvo C40/XC40.
Hałas zewnętrzny
Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon
Klasa A
3dB poniżej limitu europejskiego
Klasa B
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Klasa C
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Uwaga
Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.
Przyczepność na lodzie
Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.
Przyczepność na śniegu
Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.
Efektywność paliwowa
Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).
Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.
1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.
Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A
1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.
Uwaga:
Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)
Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.
2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni
Odległość hamowania
Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)
Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740
Uwaga:
Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).