Pirelli

WINTER SOTTOZERO 3 XL MO

  • Rozmiar: 235/45 R19
  • Nośność: 99(do 775 kg na oponę)
  • Prędkość: V (240 km/h)
  • Sezon: Opony zimowe
  • Typ: osobowy
  • Rok produkcji: produkcja minimum 2023 rok
  • Run on flat: nie
  • Wzmocnienie: tak
  • Gwarancja: 7 lat ( 84 miesiące ) od daty zakupu
  • Etykieta: c b 72 dB
  • Nowa etykieta: C B B
  • EPREL: 594909
  • Oznaczenia:
992zł / szt.
dostępność: Duża ilość na magazynie

Darmowa dostawa

Wysyłka w 1-2 dni robocze

Gwarancja producenta

14 na zwrot bez podania przyczyny

Opona zimowa Pirelli Sottozero 3 -  Doskonała Wydajność w Ekstremalnych Warunkach Zimowych

Opona Pirelli Sottozero 3 to prawdziwa mistrzyni, jeśli chodzi o wydajność i bezpieczeństwo podczas zimowych podróży. Dzięki innowacyjnym technologiom i starannemu projektowi, ta opona jest stworzona, aby sprostać wymaganiom ekstremalnych warunków zimowych, zapewniając pewność siebie i kontrolę za kierownicą. 


Główne Cechy: 

- Doskonała przyczepność na śniegu i lodzie: Pirelli Sottozero 3 wykorzystuje zaawansowaną mieszankę gumową, zaprojektowaną specjalnie do niskich temperatur. Dzięki temu opona zapewnia znakomitą przyczepność na zaśnieżonych i oblodzonych drogach, minimalizując ryzyko poślizgu i zapewniając pewną jazdę. 

-Precyzyjne prowadzenie: Innowacyjny wzór bieżnika opony Pirelli Sottozero 3 jest zaprojektowany tak, aby zapewnić stabilność i precyzyjne prowadzenie na mokrej i suchej nawierzchni. To oznacza, że możesz cieszyć się pewną i komfortową jazdą niezależnie od warunków pogodowych. 

-Redukcja ryzyka aquaplaningu: Zaprojektowane wgłębienia i rowki w bieżniku pomagają skutecznie odprowadzać wodę i błoto, co minimalizuje ryzyko aquaplaningu i poprawia bezpieczeństwo jazdy podczas deszczu lub topnienia śniegu. 

-Komfort akustyczny: Opona Pirelli Sottozero 3 została zaprojektowana z myślą o komforcie podróży. Inżynierowie Pirelli zastosowali zaawansowane technologie redukcji hałasu, co przekłada się na ciszę i spokój podczas jazdy. 

-Trwałość i odporność: Wykorzystane materiały i technologie produkcji gwarantują trwałość opony w trudnych warunkach zimowych. To oznacza, że opona Pirelli Sottozero 3 będzie towarzyszyć Ci przez wiele sezonów, zachowując swoje wyjątkowe właściwości. 

Podsumowanie: Opona zimowa Pirelli Sottozero 3 to idealny wybór dla kierowców, którzy nie chcą rezygnować z wydajności i bezpieczeństwa nawet w ekstremalnych warunkach zimowych. Dzięki doskonałej przyczepności, precyzyjnemu prowadzeniu i komfortowi podróży, możesz spokojnie podążać na swojej trasie, niezależnie od kaprysów pogody. Pirelli Sottozero 3 - Twoje zaufane towarzystwo w zimowych podróżach.

Etykieta UE WE 1222/2009

Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).


Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).


Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.


Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).

Hałas zewnętrzny

Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon


Klasa A

3dB poniżej limitu europejskiego


Klasa B

Zgodny ze starymi europejskimi limitami


Klasa C

Zgodny ze starymi europejskimi limitami

Uwaga

Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.


Przyczepność na lodzie

Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.


Przyczepność na śniegu

Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.

Efektywność paliwowa

Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).

Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.

1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.

Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A

1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.

Uwaga:

Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.


Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)

Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.

2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni

Odległość hamowania

Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)

Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740

Uwaga:

Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.